Un centenar de persones convocats per el Moviment 15M, Primavera Valenciana, el Sepcv, Arrán e IU s’havien concentrat aquest matí davant el jutjat d’instrucció número 12 de València per demanar l’absolució d’aquests estudiants acusats de desordres, desobediència i lesions a policies.
Després de dues hores d’espera, el judici dels nou estudiants que van ser detinguts el febrer de l’any passat, durant la jornada de protestes de l’anomenada Primavera Valenciana, ha sigut suspés.
El judici ha estat finalment suspés per qüestions tècniques: els estudiants havien denunciat lesions per part de la policia i els agents només s’han personat en el judici com a denunciants i no com a encausats. Ara el jutge haurà de decidir si també els encausa.
Els advocats dels estudiants estudiaran la possibilitat de demanar que s’arxive la causa, si constaten que aquesta ha quedat prescrita, tenint en compte que les faltes prescriuen al cap de sis mesos d’inactivitat del procés judicial i els estudiants ja porten un any i mig encausats.
Hem parlat amb un dels companys encausats:
PrimaveraValenciana: ¿Como ha transcurrido la mañana dentro de palacio?
Estudiante encausado: Ni siquiera hemos tenido que entrar a nuestro juzgado, sí al palacio. Se retrasó primero porque el fiscal de turno no había ni podido mirarse los papeles, y luego se aplazó porque la jueza no había tramitado nuestras denuncias.
PV: ¿En que fecha prescriben los cargos?
E: Los policías tendrán que personarse (si hay próxima vez y no prescriben los supuestos delitos) como encausados, de civiles y sin la prioridad de veracidad.
PV: ¿Entonces la policía no se ha presentado?
E: Sí se han presentado pero, al tramitar la jueza nuestras denuncias, se tendrán que personar como acusados también. Han salido con una cara bonita, porque van a tener que demostrar todo lo de que nos acusan.
PV: ¿Para cuándo os han dado la nueva vista?
E: No tiene fecha, el jucio no se ha celebrado y está a la espera de que se acuse a los policías.
PV: ¿Estás contento del apoyo recibido?
E: Mucho. La gente ha ido llegando con cuentagotas y de repente estaba todo lleno. Dentro me he sentido un poco agobiado por la tensión y demás, pero es magnífico ver el apoyo que te da tanta gente, ¡y lo que se lo curran! Me ha alegrado mucho ver de nuevo algunas caras